Priser

3ND Logistik AB – Hur vi prissätter

Vi baserar vår prissättning på hur mycket utrymme produkterna tar, hur lång tid hanteringen tar i anspråk, hur ofta inleveranser sker samt hur stor omsättning artiklarna har. För att kunna ge ditt företag ett så konkurrenskraftigt pris som möjligt behöver vi förstå din affärsverksamhet och ställer därför frågor om storlekar, pallar, paket och kartonger. Med rätt indata kan vi designa ett kostnadseffektivt flöde och uppnå högsta nöjdhet hos dina kunder.

Vi strävar hela tiden efter att göra en så exakt uppskattning av totalkostnaden som möjligt för att du ska få en rättvis bild av framtida kostnader och kunna räkna på lönsamhet. Det är även viktigt att visa på vilka delar som har en betydande påverkan på totalkostnaden för att kunna optimera logistikflödet. Till exempel blir liten omsättning på en artikel i kombination med mycket i lager en dyr lösning.

 

1-förminskad till 500pix-samt nerdragen kvalité

 

 

Ta reda på vad vi kan göra för dig,

Kontakta oss nu.

Vanliga frågor

Prisförslag kan ibland uppfattas komplexa och innehållande en lång radda med olika priser för olika moment som inte alltid är lätta att förstå. Ett annat problem kan vara att jämföra offerter mellan flera tänkbara samarbetspartner. Vi försöker därför alltid använda en prismodell som är meningsfull för dig och som är lätt att förstå.

Det vanligaste frågorna som vi behöver ha svar på är:

– Hur många artiklar ska lagerhållas?
– Hur många pallar och kartonger ska lagerhållas?
– Hur många produkter per order ska plockas?
– Hur stor är varje produkt?
– Hur mycket väger produkterna?
– Hur många order ska plockas?
– Behöver artiklar hanteras på något speciellt sätt typ, brandfarligt, ömtåligt etc.?
– Hur ska artiklarna skickas till kund och till vilka länder?
– Hur många inleveranser behöver hanteras?

Listan kan göras lång men utgångspunkten är hela tiden utrymme och tid som skapar värde för ditt företag. Tex så betalar du bara för de timmarna vi lägger på dina produkter, tillskillnad från om du hade gjort arbetet själv där du hade varit tvungen att betala för en heltidsanställd. I tillägg till vårt baserbjudande erbjuder vi tjänster för att öka upplevelsen och nöjdheten hos dina kunder, tex att hjälpa till att paketera leveransen i en snygg emballering.

Vi erbjuder en hög flexibilitet om du som kund vill sköta delar av upplägget själv, t.ex. ta hand om distributionen, vilket vi då räknar av från priset. Du kan även besluta att spara på det administrativa arbetet genom att själv få tillgång och boka in ordern i vårt system.

Vi hjälper gärna till med att göra ett upplägg för dig och ditt företag som både är lätt att överblicka samt kostnadseffektivt. Vår förståelse för din affär är nyckeln för att vi ska kunna ge dig en bra prisuppskattning för tjänster som passar för just ditt företag.